Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Je eerste punt is toch 100% ok!
Wie wil werken en echt geen werk kan vinden of wegens ziekte, invaliditeit en zo, die verdienen gesteund te worden. Diegenen voor wie er wel werk kan gevonden worden maar die niet willen werken: trek uw plan! Ik moet toch niet gaan werken om die te onderhouden!
En wie afkomt met de vaststelling dat je in bepaalde gevallen evenveel krijgt om te gaan werken als om thuis te blijven... bewijst dus dat het om een hangmat gaat op kosten van de wel werkende maatschappij... en daar moet maar eens iets aan gedaan worden!
75 euro voor franstaligen die enkele km over de grens zouden kunnen werk vinden maar dat niet doen... is het dat, wat we normaal moeten vinden?
Kunnen niet wegens geen Nederlands kennen? Gratis maar verplicht cursus volgen dan, en als ze het Nederlands een boerentaaltje vinden (en je kunt er nog heel wat vinden op franstalige fora die die mening zijn toegedaan) waarvoor je geen interesse hoeft te hebben... trek uw plan!
Echte werklozen steunen en echte profiteurs en luiaards eruit aub! Armen?
|
Je hebt een punt.
Ik vraag me alleen af in welke categorie iemand hoort waarvoor een job wordt gevonden die eigenlijk op niks trekt, duidelijk onderbetaald is en bovendien volledig ongepast voor de betrokkene.
Als betrokkene die job niet neemt, kan men dan zeggen: 'Wil niet werken, dus profiteur, uitkering geblokkeerd'?