Discussie: Forza Flandria
Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2008, 19:29   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
Over het eerste heb ik op het forum al genoeg verduidelijking gegeven waarom samenwerking niet mogelijk is. Het is aan het Vlaams Belang om aan deze punten te werken.
Nee dat hebt u helemaal niet. U hebt het over hun manier van communicatie, sommige (niet nader genoemde) leden die voor u onverkropbaar zijn usw usw.

Het geeft allemaal zeer sterk de indruk dat het VB voor u nooit aanvaardbaar zal zijn.

Citaat:
Wat de dagelijks samenwerking betreft: de N-VA zal ieder voorstel van het VB beoordelen zoals een ander. Aan spelletjes zoals identiek hetzelfde voorstel indienen om dan dat van het VB weg te stemmen doen wij niet mee.
Nee de N-VA gaat nog verder ze stemmen zelfs tegen hun eigen voorstellen als die door het VB op tafel worden gelegd. Of ze helpen nog liever de PVDA in A'pen mee in een districtsraad dan met het VB samen te werken...

Citaat:
De stap-voor-stap techniek lijkt me de slechtste nog niet. Wie inspireerde de wooncode, wie installeert controle op het franstalig faciliteiten onderwijs, wie hield de pen vast bij het hoofdstuk inburgering, dankzij wie is er een degelijk Vlaamse randbeleid, wie zorgt voor ondertiteling van tv-programma's, wie zorgt voor een samenwerkingsakkoord waardoor we een stem krijgen in Europa,...? Ik kan zo nog eventjes doorgaan.
Nu de realisaties van het VB: ... juist ja.
Ik vind dat niet echt geloofwaardig want voor al deze 'verwezenlijkingen' werd een loodzware prijs betaald. Bovendien hebben ze geen enkel reëel effect op onze samenleving. Het gaat om details in de marge.

Wow, het eisen van 'bereidheid' om Nederlands te leren zal echt iets veranderen aan de hele verfransings / immigratieproblematiek. Dat gelooft u toch zelf niet?

De verwezenlijkingen van het VB schat ik dan toch iets hoger in - zelfs al is het steevast vanuit de oppositie.

- Het VB is erin geslaagd om Vlaamse onafhankelijkheid uit de taboesfeer te halen.

- Het VB is erin geslaagd om de woede van de bevolking mbt nogal wat mistoestanden te kanaliseren zodat het niet in wild geweld overgaat.

- Het VB is erin geslaagd om mij te doen geloven dat er misschien toch nog wel politici zijn die zich consequent aan hun woord houden, ook na de verkiezingen..

Ik heb ooit nog voor de N-VA gestemd, maar wat er nog van sympathie voor de partij overbleef is samen met Matthias Storme, de laatste grote meneer bij de N-VA, vertrokken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden