[quote=wauwelaer;3554611]Als uitkomt dat het mensen zijn met het hart op de juiste plek zou hun deportatie wel eens kunnen geëist worden door extreem rechts.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
QUOTE]
en voor atheisten had Hitler meer angst dan voor Joden en de Paus. Joden wijken niet af van hun standpunten en atheisten zijn niet aan mazen gebonden. Goebbels had zich zelf belachelijk gemaakt in een van zijn voor geprogrammeerde speeches. Want hij kon geen draai geven aan de taal van atheistische filosofie. In de DVD "Hitler een Balans" komt dit ter sprake.
En wat extreem rechts betreft. de meeste onder hen hebben vroegtijdig de school verlaten. En nu wilen zij zich bewijzen dat zij ergens bij horen. Maar zij horen nergens bij. Zij verdwijnen naamloos in de grond zoals zij geboren zijn.
|
Daar kan ik inkomen. Voor Hitler was het zeer belangrijk succes te hebben, populair te zijn. Of dat te maken had met zijn voorgeschiedenis ... ik heb lang gedacht van wel, maar als ik Bart De Wever zijn gang zie gaan, dan begin ik mij af te vragen of het wel de trauma's zijn die een mens de verkeerde weg op drijven. Wat kan een verwend nest als De Wever nu hebben meegemaakt wat hem ertoe drijft op een gewetenloze manier de belangen van het land voor eigen gewin op het spel te zetten? Hitler had traumatische ervaringen achter de rug, waarvan men logischerwijze kan aannemen dat ze in vermijdingsgedrag uitmonden. Ik zag gisteren nog een klein fragment uit 'Sophie's choice', waarin Sophie probeerde te ontsnappen aan de holocaust door zich tegen de Joden te keren. De Ayaan-Hirsi-Ali trick, Bousaklitis, de Hind-Fraihimethode, etc ... Ieder mens probeert wel eens op die manier te overleven, een aantal ontgroeien dat.
Ik ben van mening dat de atheïsten een groter probleem hebben dan de mensen die een religie koesteren en doorgeven, zelfs als ze er niet toe komen die religie te begrijpen, omdat de atheïsten hun navelstreng met ons historisch patrimonium doorsnijden, en omdat atheïsme in tegenstelling tot wat ze beweren, de facto draait rond het afwijzen van de rationaliteit. Daarmee heb ik niet gezegd dat het zo simpel is als even lid worden van een religie om de rationaliteit in pacht te krijgen. We hebben nooit iets verworven. Beschaving, en ontwikkeling is iets waar we iedere dag aan moeten werken. Als we dat niet doen, dan raken we het kwijt.