Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Op 15 juli legt Yves Leterme een regeringsverklaring af in de Kamer.
We kunnen met quasi zekerheid zeggen dat hij dan aankondigt dat de vlaamse eisen niet ingewilligd zullen worden.
Over het waarom van deze misluking wil ik geen debat starten.
Tenslotte is het communautaire klimaat al meer dan verrot genoeg, zodat ik dit enkel maar met lede ogen kan bekijken.
Wat Leterme echter wel kan én vooral moet doen is rekening houden met de bevolking van België.
Tenslotte gaat deze discussie uiteindelijk maar over één ding: het voortbestaan van België. Hoewel iedere politieker rond de pot blijft draaien, is het voor de gewone Belg wel duidelijk dat het de vlamingen er uiteindelijk enkel en alleen om te doen is om het land te doen uiteenvallen.
Daarom moet de bevolking in zulke belangrijke aangelegenheid bevraagd worden via een referendum met bindend karakter.
Dus, Leterme, uw enige aanvaardbare verklaring, volgende dinsdag, is diegene waarin U aankondigt dat er een nationaal referendum komt, dewelke zal beslissen over de toekomst van dit land.
Al de rest getuigt gewoon van een absolute overbodigheid.
Toon nu maar eens echt '5 minuten politieke moed'!
|
Hoeveel persent kans geef je jezelf dat dat zou gebeuren?
|