Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2008, 19:22   #19
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Hebben ze u al zover gekregen dat u denkt dat Rusland Europa zal aanvallen? Informeer u eens wat objectiever.
Huh??

Waaruit leid je dat af?

Ik vraag me vooral af waarom Amerika Rusland zou aanvallen, tenzij ook voor olie en gas natuurlijk.

Citaat:
De reaktie van Rusland wordt in de media als een 'dreiging' voorgesteld, maar eigenlijk is het meer een beroep doen op het principe van reciprociteit. Wat Rusland zegt is dat het zijn raketten zal richten op die installaties, die hier als 'schild' worden voorgesteld, maar op zich ook raketten inhouden die, tegen eerdere afspraken met Rusland in, door de VS in Europa geplaatst worden. Rusland zegt dus 'als jullie raketten op ons richten doen wij hetzelfde met jullie'. De reaktie van Rusland als een dreiging voorstellen is niet meer of minder dan een verdraaiing van de realtiteit, en komt ook niet overeen met andere boodschappen en de handelingen van Rusland ivm Europa.
Dat wist ik, op het feit dat Rusland enkel raketten gaat richten na dan. Ik dacht dat 'militaire actie ondernemen' gelijk stond aan 'zich verdedigen' (lees: aanvallen).

Citaat:
Een persconferentie waarin Putin samenwerking aanbiedt en toenadering zoekt
Klopt niet echt. Ze zeiden eerder 'we hebben geen zin meer in diplomatiek gespielerei maar gaan over tot actie'.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden