Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2008, 08:16   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht
De overheid kan niet alle problemen oplossen, ze kan enkel trachten de maatschappij te sturen. Zoals eerder op dit forum gesteld denk ik dat er weinig te doen valt aan de hoge petroleumprijzen zelf.

De overheid moet zich richten op hernieuwbare energie, recyclage, energiebesparende maatregelen,.. Zo denk ik aan subsidies voor energiebesparende aanpassingen aan huizen en bedrijven, decreten/wetgeving die de bouw van niet energiezuinige gebouwen kan tegenhouden, het bouwen van windmolenparken,..
De inovatieve ideeën inzake recyclage, afvalverwerking, enz moeten ten volle ondersteund worden door de overheid.
Anderzijds denk ik ook dat de kerncentrales dicht moeten, maar dat de datum van 2015 niet realistisch is. Ondertussen kan men grondig de veel zuinigere 4de en latere generaties kerncentrales bestuderen. Hier moet men dan maar de afweging maken tussen het realiseren van de KYOTO-doelstellingen en het sluiten van kerncentrales.
Persoonlijk denk ik niet dat we veel heil moeten verwachten van biobrandstoffen...
Wel wel

ik heb 4 posts gedaan over energie, tegen dat je 1 beantwoord hebt
Uw standpunt is zelfs niet van de partij...

Conclusie
1° NVA is ondanks zijn verstandige bagage geen enkel moment bezig met beleid of instrumenten om een beleid te maken.
2° NVA heeft dus totaal geen bagage op andere vlakken dan het shisma thema.
3° jullie pretentieuse uitspraak dat LDD niet goed is voor jullie, is inderdaad pretentieus want die partij heeft precies wel al de antwoorden in haar schuif liggen.

Goed bezig met een eendagsvlieg te worden..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden