Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
dat wist hij voorhand hé.
|
Juist, maar de kiezers ook...
Citaat:
er wordt gesproken over delen van het marktbeleid, dat is al. over fiscale autonomie weigeren de Franstaligen zelf te discussiëren. we gaan moeten blij zijn omdat het BIRB is geregionaliseerd....
|
In een land waar geen enkele partij een absolute meerderheid heeft, moet men een deel van zijn eigen programma altijd laten varen om tot een akkoord te geraken.
Als Premier moet Leterme zo'n akkoord proberen te vinden en dus rekening houden met de programma's van alle partijen.
Het is zijn partij die moet proberen zoveel mogelijk binnen te halen.
Citaat:
ik heb niets tegen de PS hé, als sociaal-democraat.... maar je kan er niet omheen dat er op vlak van justitie nog niets is gebeurd, ook omwille van de staatshervorming natuurlijk. zo is het instituut voor de opleiding en vorming van magistraten en rechters nog steeds niet opgericht.
|
*cough* op de agenda van de plenaire vandaag:
http://http://www.dekamer.be/kvvcr/s...32&legislat=52
Citaat:
die plannen waren er al onder de oude minister van Justitie, weet je nog wie?
|
Vandeurzen heeft het programma uitgebreid met 3 gevangenissen van 300 plaatsen (één in elk Gewest: in Wallonie heeft La Louvière zich reeds kandidaat gesteld).
Citaat:
het systeem blijft wel bestaan. goed, ik ben ervoor, dus ik ga niet klagen, maar echt eerlijk tov van wat hij beloofd heeft, is het niet.
|
Zoals ik eerder zei, geen enkele partij zal zijn programma volledig zien uitgevoerd worden. btw is het gans probleem van de voorwaardelijke invrijheidstelling een perfect voorbeeld van het verschil tussen (demagogische) politieke praat, en mogelijkheden op het terrein. Alle partijen bezondigen zich daaraan.
Citaat:
wiens schuld het is, niet belangrijk, hij is de premier, niet?
|
neen, van de hele regering...
Citaat:
zeggen ze nu, we hebben nog niet de juiste cijfers gezien en onder voorbehoud van de 250 miljoen van Electrabel en de 400 miljoen van Vlaanderen.
|
Ik geef enkel weer wat er gezegd wordt, hé...