Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2008, 20:38   #100
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
U verwart zoals zo velen asiel met migratie, en ik neem het u niet kwalijk he

Asielzoekers zijn mensen die "beweren" vervolgd te worden in het thuisland vanwege hun.

1. Ras, Nationaliteit, Huidskleur
2. Religie
3. Politieke overtuiging
4. Het behoren tot een sociale groep ( bv Roma's, Koerden enz)

De asielzoeker moet tijdens de asielprocedure zelf aantonen dat hij vervolgd wordt voor een van de bovenstaande redenen.

Kan hij dat aantonen wordt hij erkend als vluchteling.
Dat wist ik. Ik wou zeggen dat er veel soorten migranten bestaan. Asielzoekers is daar één type van (maar het zijn eerder kandidaat-migraten.) Migratie is de algemene term om iedereen aan te duiden die 'van land veranderd'.

Citaat:
Wat u zegt over het Schengen-akkoord is niet waar. Slowakije bijvoorbeeld is lid van de Europese unie en kunnen zich toch niet vestigen in België......of.....ze moeten "vermogend" zijn.
Dat wist ik niet en het is dus dat wat ik niet begrijp. Waarom moeten sommigen aantonen of ze vermogend zijn, en anderen niet?
Of waarom moeten sommigen voldoen aan bepaalde voorwaarden, en anderen niet?

En nogmaals, als wij als Belg naar buiten de EU emigreren bv., aan welke voorwaarden moeten wij dan voldoen om toegelaten te worden? (Stel dat de emigrerende Belg niet komt via gezinshereniging of -vorming (als er in dat land een wet bestaat die zoiets toelaat), noch als asielzoeker, of als economisch migrant om werk te zoeken.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2008 om 20:38.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden