Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser
.............................
Als jullie een duidingsprogramma willen waar de presentator met een Vlaamse leeuwenvlag in zijn pollen luidkeels de Vlaamse leeuw begint aan te heffen en daarna schreeuwt dat de Walen zullen moeten plooien ... dat is geen duidingsprogramma meer van een openbare zender , maar propagandatelevisie.
|
Ik zou wel graag een duidingsprogramma hebben waar de presentatrice enige affiniteit heeft met haar eigen "roots" (daar draait het tegenwoordig toch allemaal om) in plaats van een agressiviteit tegenover haar eigen land en taal uit te stralen. Ik heb het hele programma niet gezien maar dit was zo opvallend bij Annelies dat ik het gewoon niet kon verdragen en maar naar iets anders gezapt ben.
Wat mankeert er aan Vlaanderen? Zijn Vlamingen niet evenveel waard als Walen, Zwitsers, Marokkanen en Oegandezen? Ik bedoel maar, als er over gelijk welk ander volk en zijn cultuur wordt gesproken, dan gebeurt dit met veel verheerlijking van alles van dat volk. Als het over Vlaanderen gaat, heb ik de indruk dat de VRT zich schaamt. Waaraan hebben we die houding en dat gebrek aan respect verdiend?