Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick
De vrijheid van godsdienst eindigt waar sexisme en het aanzetten tot religieuze apartheid begint.
|
ik ben van mening dat als godsdienst sexisme en religieuze apartheden omvat en men stemt ermee in, er geen problemen zijn. dit echter voor zover de wet dit alles toelaat. als een vrouw zich aan haar manwil onderwerpen, goed bewust van wat dat allemaal inhoud, hoeven er geen problemen te zijn zolang die man in kwestie hierdoor die vrouw niet begint uit te buiten of te misbruiken.
persoonlijk ben ik ook geen voorstander van die bewuste godsdiensten maar ik ben van mening dat iedereen het recht heeft om voor zichzelf uit te maken als men zich bij zo'n godsdienst wil aansluiten.
zelfmoordaanslagen enz. worden nooit godsdienstig gegrond maar worden godsdienstig aangewend door vrije interpretatie van de godsdienstige teksten om op die manier volgelingen te misleiden en te drillen om hen te doen geloven dat het zulke zaken zijn die hun God van hen verwacht.
dit kan geen reden zijn deze godsdiensten te verbieden maar wel om de personen die deze godsdiensten om die redenen misbruiken zwaar te straffen, en voor mijn part zwaarder dan in sommige landen is toegestaan.