Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy
Dus de vlamingen moeten gaan werken om binnenkort niets meer over te houden? Alleen nog wat broodkorsten omdat de rest van de wereld te lam is om orde op zaken te stellen in eigen land? Onze voorouders hebben kei hard afgezien om deze vrijheden en sociaal vangnet te krijgen voor hun nakomelingen. Als ze dat niet hadden gedaan welk land zouden wij worden opgevangen? waar mogen wij met al onze nakomelingen de potjes gaan leegzuigen? Ik kan je verzekeren dat de doorsnee man het beu is. het moment is zo ver dat de meesten 30tigers niet meer kunnen sparen voor hun kinderen. Zodat ze die kinderen een steuntje in de rug kunnen geven als ze op eigen benen gaan staan en zelf kinderen gaan krijgen. met lede ogen zien die de potjes leeggezogen worden door mensen die hen meestal nog minachtend behandelen. Ik ben akkoord dat we geen mensen moeten laten kreperen. maar ergens gaan we toch onze grensen moeten trekken of de doorsnee vlaming zal het bij de volgende verkiezingen het eens laten voelen. Zoals leterme nu bezig is met woorden van 400 miljoen van vlaanderen krijgen om de begroting in orde te maken. In ruil daarvoor vragen de vlamingen respect omwille van hun vragen ivm de grondwet. Het antwoord van de andere partijen is nog niet gekend. Het gaat steeds maar weer om macht en grond. De walen willen meer grond dus meer inkomen. Dus grond inpikken. De moslims willen alles assimileren. Ondertussen krijgen beide partijen geld van ons en verkrijgen we geen greintje respect beide willen steeds maar meer. genoeg is genoeg. 
|
Onze Belgische voorouders hebben zich verenigd in vakbonden en inderdaad gestreden om onze sociale rechten. Zij hebben samen met de gastarbeiders onze economie en sociale zekerheid opgebouwd.
Zeg eens eerlijk wat is de verdienste van jij en ik daarin? Ik dank dus nog altijd iedere dag het toeval dat mij voorbestemd heeft om hier geboren te worden.
Natuurlijk kunnen wij niet iedereen naar België halen en hier onderhouden.
Je beseft natuurlijk ook dat het voor de bevolking in de verschillende landen niet gemakkelijk is om "orde op zaken" te stellen.
België zou wel de invoertaksen die ze heft kunnen laten afhangen van de omstandigheden waarin de werknemers in het land van oorsprong moeten leven. Worden de mensenrechten gerespecteerd, is er vrijheid van verenigen, zijn er minimumlonen, is er een ietsje-pietsje sociale zekerheid?
In afwachting kunnen wij er op letten om nu en dan produkten uit eerlijke handel te kopen (zie fair-trade) en kunnen we ons geld ethisch beleggen (meer info op
www.netwerk-vlaanderen.be)
Als je vindt dat de overheid niet sociaal genoeg is, stem dan voor een partij die sociaal is, en zeker niet voor een partij die de werknemers tegen elkaar opzet.