Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
Dat is nu wel heel arbitrair uitgedrukt. Iemand die op zijn 27e verslaafd geraakt aan drugs en er de rest van zijn leven aan verslaafd blijft is imo wel degelijk een slachtoffer.
|
De roker die sterft aan longkanker, de alcoholieker aan levercirose, de obese aan hart en vaatziekten. Allemaal slachtoffers, allemaal triest, maar ze kozen er zelf voor. Ik keur hun keuze af, maar ik ga deze niet voor hen maken.
Het grote verschil is dat je hier het slachtoffer bent van jezelf, en bij diefstal is een andere een slachtoffer. De overheid moet haar burgers niet tegen zichzelf beschermen en meestal doet ze dat ook niet, maar laat ze haar burgers toe keuzes voor zichzelf te maken. Er is geen objectieve reden om bepaalde drugs wel toe te laten en andere te verbieden.
Citaat:
Lijm is een ander product dan marihuana, je kan beiden niet zomaar met elkaar vergelijken (hetzelfde geldt ook voor alcohol). Niet dat ik daarmee wil stellen dat marihuana meer schade aanricht, of gevaarlijker is, maar dat je een onderscheid moet maken zonder ze op een hoop te gooien.
|
Dat zijn excuses om arbitrair jouw morele standaard aan anderen op te leggen.