Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2008, 08:06   #76
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Met lede ogen zie ik hoe in sneltempo Vlamingen en Walen tegen elkaar worden opgestookt. In de media worden termen als hutu-tutsi en dreigend communautair geweld bovengehaald.
Politici verdringen zich om elkaar qua Vlaamsheid voorbij te steken, en kiezers worden verondersteld dit proces te steunen.
En intussen blijven de echte problemen onopgelost.

Geef ons een regering die oog heeft voor de noden van de mensen. Die problemen oplost in plaats van er te creëren.
Ik heb geen zin in een taalstrijd, geen zin in een oeverloos debat over waar de taalgrens wel of niet moet lopen. Brussel kan nog decennia lang onderwerp blijven van discussies.
Ik zie dat dit forum al jarenlang opgesmukt wordt door avatars met kapotgeschoten hanenvlaggen en agressieve leeuwenvlaggen. Vandaag zie ik deze symbolen ook meer en meer om me heen. Het discours doet meer en meer denken aan de Jodenhaat van de jaren dertig.
Ben ik de enige die dit niet wil?
Jongens, het is goed zo. Echt. Stop ermee. En begin nu eens eindelijk met regeren.

Ik sta volledig achter het standpunt van de PVDA:

http://www.pvda.be/nl/nieuws/artikel...de-mensen.html
De oenen van de PVDA. Die zouden wel willen dat Elio Di Rupo de dictator wordt van België. Direct de democratie afschaffen en vervangen door het o zo perfecte communisme.

Heb je nog altijd niet door dat het gaat over een beleid waarvan de Vlamingen de ene kant uit willen en de franstaligen de andere kant uit.

Franstaligen willen geld uitgeven (dat vooral uit Vlaanderen komt) en Vlamingen willen dat de rekening klopt.

Die visie is nu onoverbrugbaar geworden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden