Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Waarom heb je dan negatieve gevoelens na het lezen van de argumenten?
Waarom vertrouw je geen verbruikers?
Wat is er crimineel aan het roken van een joint?
|
Kijk, ik las net in de gazet een briefje van die moeder die haar kindje verloor in het verkeersongeluk waar ook een andere moeder en haar kindje stierven. Tegen de sjoffeur wordt nu 5 jaar gevang geëist.
Ik siteer de titel en de eerste zin van de brief
Citaat:
Brief van Catherine Paulus, de mama van Tosca en Madeline
'Ik vind het erg dat An en onze kinderen doodgereden werden door een jonge vreemdeling onder invloed van drugs.
|
Krijg ik nu toch nog meer negatieve gevoelens tegenover drugs zeker, en vertrouw ik nog minder drugsgebruikers zeker.
Voor de rest ben ik nogal een simpel mens: iemand die de wet overtreedt , vertoont krimineel gedrag.
Dat betekent niet dat een onnozel gebruikerke in 't gevang moet vliegen, maar een geldboete, vergelijkbaar met een parkeerovertreding, is wel op zijn plaats.
Resent moet iemand die professioneel met kinderen werkt, een getuigschrift van goed gedrag en zeden (of hoe heet dat spel) kunnen voorleggen, in het kader van de strijd tegen pedofilie (doet me denken aan die draad over dousjetoezicht op jeugdkampen). Wel, in vind dat iemand die gepakt is op drugshandel, ook geen werk meer zou mogen doen met kinderen.
Mag ik dus mijn mening hebben, en hier herhalen:
geen legalisatie van illegale drugs;
harde repressie tegen drugs, vooral tegen dealers, en bijzonder hard tegen dealers die minderjarigen bevoorraden.
Tot slot, kan jij mij eens uitleggen waarom ze drugswinkels eigenlijk koffiewinkels noemen ?
Kijk, zoiets een andere naam geven, dat maakt mij deels nieuwsgierig, en deels achterdochtig. Ik hou van dingen waarvan "de vlag de lading dekt". Dat is zoiets van pure eerlijkheid.
Ben benieuwd.