Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Het verschil tussen Chokri en Gennez is dat die eerste naar Genk verhuist om er burgemeester te worden. De CD&V doet het niet meer goed en in Genk wonen er toch genoeg migranten om een spa-burgemeester op de troon te tillen. 
|
Waarom zou Jef Gabriels geen goed werk meer verrichten?
Ik weet dat hij Genk toch heeft doen groeien, zelfs nu nog!
In Genk hebben trouwens altijd al veel migranten gewoond...
Wat kan een man zoals Chokri daartegenover plaatsen? Pukkels en Rimpels? Een tuinman voor een stadsappartement?
Eigenlijk wil ik het niet zozeer over persoontjes hebben, maar eerder over het feit "transferpolitiek" op zich en vooral hoe het toegepast wordt.
Daarom dt ik deze vraag aan Caroline wou stellen.
|
Er hebben inderdaad altijd veel migranten gewoond. Die stemden al veelvuldig op de SP en spa. Met Chokri wordt er gevreesd dat heel wat andere stemmers -vooral jongeren- daar nog gaan bijkomen zodat de kans dat hij burgemeester wordt zeer reëel is.
Ik weet niet of u op de hoogte bent van het electoraat van de CD&V in Genk. Het gonst in het gemeentehuis en ver daarbuiten van de anti-Jefke-berichten. Hij wordt niet voor niets Jefke Turk genoemd. Ik hoop dat u niet denkt dat hij bij de jeugd op veel stemmen kan rekenen. Die stemt of Vlaams Blok of spa of VLD. Gabriels moet het hebben van zijn iets 'oudere' kiezers die hem almaar minder zien zitten. Ik heb bovendien het gevoel dat er een zekere Gabriels-moeheid heerst. Hoe verklaart u dat hij -dit heb ik slechts van horen zeggen, weliswaar uit vertrouwelijke bron- niet meer wilde opkomen bij de volgende verkiezingen? Omdat hij weet dat hij toch zó populair is? Laat hem dan nog goed werk verrichten, zijn populariteit is tanende. Net nu wordt Chokri in Genk gedropt om in het tegenwoordig rode bastion Limburg nu ook Genk in te lijven.
Vergeet de affaire van het 'niet bindende referendum' over het ondergrondse cultureel centrum niet. Door te zeggen dat -toen de uitslag bekend raakte (overweldigende meerderheid tegen)- hij de uitslag naast zich neer zou leggen, heeft hij zich niet populair gemaakt. 'De mensen' vergeten dat niet. Zeker niet als je weet dat de opkomst voor zijn referendum betrekkelijk hoog was...