Vreemd dat er werknemers zijn die fiscale fraude verdedigen, en hun eigen objectieve belang dus onderschikken aan dat van hun baas. Hallucinant zelfs.
De kneuterigheid is in Vlaanderen duidelijk nog nooit zo groot geweest. De geesten vallen met graagte voor de chantage van het liberalisme:
-"als ge uw sociale verworvenheden niet opgeeft, dan verhuizen we naar China" :: Ja, baas, ik gehoorzaam, het onderwijs en de gezondheidszorg voor ons en onze kinderen zullen we opgeven, want die worden gefinancierd door de loonkost die we u niet langer willen laten ophoesten. Ja baas, verhuis alstublieft niet naar China.
-"als ge niet toelaat dat mijn kinderen dubbel zoveel erfenis krijgen dan de uwe omdat wij fiscaal frauderen, dan smijt ik u uit mijn bedrijf" :: Ja, baas, ik gehoorzaam, fraudeer maar voort, want Gij zijt mijn Baas
-"wij profiteren van de belastingen die gij betaalt en die wij niet betalen: uw belastingen financieren het onderwijs dat mijn kinderen schoolt. En zo moet dat blijven. Eist ge dat ook wij belastingen betalen, dan smijt ik u buiten". :: Goed baas, ik gehoorzaam, gij moet geen belastingen betalen, ik zal dat voor u doen, baas.
Waar gaat dat in godsnaam naartoe. Dat mensen zo infantiel zijn geworden en niet meer durven opkomen voor hun rechten.
Bangeriken en zwakkelingen, ja.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
Laatst gewijzigd door C2C : 20 juli 2008 om 17:50.
|