Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker
Het mooie is:
bij de volgende verkiezingen kunnen de 800.000 mensen die de vorige keer op Leterme gestemd hebben hun vertrouwen in hem opzeggen, als ze dat willen.
De mensen die niet op hem gestemd hebben kunnen dit niet....
Van de mensen die op Leterme gestemd hebben hoor ik weinig kritiek op de politicus/persoon/beleid Leterme zelf.
Al die aanvallen op Leterme van de franstaligen, SP.a, VB, etc. heffen elkaar op. Deze groepen waren sowieso tegen Leterme en zullen dat ook blijven.
|
Beste Schaker,
Ik vrees dat u zich vergist in uw conclusie. Uw aanhef is correct. Wie voor hem stemde kan en zal wellicht zijn mening herzien.
Vorige week waarschuwde ik op het forum dat zijn grootste fans geen victorie moesten kraaien toen hij ontslag indiende. Hij deed dit met zeer veel tegenzin. Van Leterme kon toen gezegd worden dat hij mislukt was ... ok, maar dat was niet noodzakelijk zijn schuld.
Eén week later durft hij in het parlement het vertrouwen in zijn regering niet te vragen. Vandaag toonde hij zich als een bange wezel. Vergeten dat hij in zijn regeringsverklaring beloofde om op zijn minst op 15 juli een verklaring af te leggen inzake het communautaire.
Een verklaring, daarom nog geen akkoord. De waarheid is dat er geen inhoud is, niks zelfs geen sprotje. Geen akkoord, geen menu, geen agenda ... nopes.
Vanaf vandaag houdt hij zich vast aan zijn postje. Er bestaat daar een prachtig woord voor, weliswaar een beetje in onbruik geraakt omdat het in de politiek niet veel meer voorkomt: nl. kazakdraaierij.
Vroeger kon men daar nog meer wegkomen, men was van thuis uit voor een partij en men bleef die getrouw.
Those days are gone. Dat is voorbij: indien Leterme zo verder doet, wordt de CD&V de rekening gepresenteerd. Ze zal gepeperd zijn, geloof me vrij.
Beste Alecia,
Gefeliciteerd met dit overzicht. Knap werk.