Discussie: Cordon Sanitaire
Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2008, 20:42   #47
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns Bekijk bericht
Dan stel ik voor om de jaarlijkse reis nr het buitenland niet langer te ondernemen en gezellig naar de tv in je woonkamer te kijken!
Van een reis in het buitenland kan je werkelijk wat leren. Het is wel degelijk een culturele verrijking (ik heb het hier natuurlijk niet over toeristen die 14 dagen ergens op een strand gaan liggen om bruin te worden).
Als je naar een ander land verhuist en blijft vasthouden aan je eigen cultuur, taal en gewoonten zonder open te staan voor de cultuur, taal en gewoonten van het land waar je naar toe trekt, ben je verkeerd bezig. Als je bovendien nog verlangt dat de oorspronkelijke bevolking van je nieuwe land zich voor jou in allerlei bochten wringt, dan klopt er iets niet in het verhaaltje.
Als jij, lieve Niels, niet inziet dat er iets heel erg mis aan het gaan is met onze huidige maatschappij ten gevolge van de overvloed aan immigranten, dan vrees ik dat je inderdaad nog te jong bent om echt alle konsekwenties te begrijpen die de huidige toestand met zich meebrengt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline