Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2008, 23:17   #5
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik moet je teleurstellen Feremans maar dat is zwakjes, zelfs van de hand van communistjes. We bekijken het vanuit het standpunt van vlaanderen.

1) Is onwaar, het is enkel waar als het systeem houdbaar is, met de momentele Belgische constructie zijn er teveel profiteurs zodat het de solidariteit in vraag brengt.
2) Is een puur emotioneel en geen rationeel argument, er is trouwens geen enkele reden dat de Vlaamse nationaliteit zo'n rol niet zou kunnen krijgen.
3) Een Siamese tweeling? Het enigste dat België momenteel in stand houd zijn de postjes, de transferts die men niet wil verliezen en mogelijk Brussel, nauwelijks een siamese tweeling. Er zijn meer conflcitpunten dan punten van overeenkomst. Het feit dat een van de grootste Waalse partijen, de MR trots op zijn site zegt ""S'il y a une patrie �* donner aux francophones, s'il y a une patrie �* leur faire aimer, c'est une patrie francophone, une Belgique francophone." (http://www.mr.be/Le-MR-en-action/Ins...nnel/index.php) en dus openlijk vijandig is tegenover de taal van de meerderheid van het land maakt de vergelijking des te bespottelijker.
4) Oh neen, er is economie, de vuile verraders! Kan SPA rood ALSJEBLIEFT stoppen met alles wat kapitalistisch is automatisch als uitermate verwerpelijk te beschouwen? Overigens er zijn meer dan genoeg redenen waarom meer autonomie beter is, ik denk bijvoorbeeld aan http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...722&demo=False
, aan de genetisch gemanipuleerde populieren voor biobrandstof,... allemaal wat geod is voor het volk/economie maar het mag niet want het zou het Waalse profitariaat een euro kunnen kosten of ons wat vooruit kunnen helpen.

Dus neen, het strijkt me niet tegen de haren, gewoon een geeuw van verveling. Kunnen jullie als je commentaar geeft tenminste toch even logisch nadenken? Je zet jezelf gewoon voor schut, ik heb medelijden met jullie.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 23 juli 2008 om 23:18.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden