Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2008, 00:39   #17
Bart Wolput
Burger
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is juist, maar je kunt NIET ONTKENNEN dat de WERELD HET BEST AF is als iedereen in een landje of op een plaats zit waar hij de grootste toegevoegde waarde kan realiseren...

En als ik mijneigen job zou doen in om het even welk ontwikkelingsland zou ik vermoedelijk dehelf of nogminder verdienen en vermoedelijk 20% van de toegevoegde waarde realiseren dan wat ik doe hier in Belgie...
Dus ja voor mij en voor de wereld is de beste oplossing dat ik nu en hier het werk doe wat ik heden doe en dit blijf doen..
Sta mij toe dit wel te ontkennen. Het probleem in de wereld is NIET dat er te weinig geld, goederen of voedsel zou zijn. Het probleem is echter dat het niet op een goede wijze verdeeld is over de wereld (ik hoef u de voedselproblematiek en hypocrisie niet uit te leggen?).
Je helpt ontwikkelingslanden en ontwikkelende landen er dus niet mee verder om ze na hun edele metalen, edelstenen nu ook nog te ontdoen van hun edel geld en edel IQ. Je zorgt enkel voor een nog slechtere verdeling van geld, goederen en voedsel.
Elke euro die je ginder draint, is een euro die plaatselijk niet gespendeerd wordt en in omloop gebracht. Je haalt als het ware spaak na spaak uit het wiel van de fiets, die tegen onze TGV moet racen. Op een duur heb je geen rond wiel meer. Handen af van die spaak dus.

Weerleg dit nog maar eens, mn beste.

Laatst gewijzigd door Bart Wolput : 24 juli 2008 om 00:41.
Bart Wolput is offline   Met citaat antwoorden