Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm
Beste, elke religie zal op termijn verdwijnen, atheïsme groeit elke dag, zelfs in een fundamentalistisch land als de VS. Ook de islam is dit lot beschoren. De geest kan maar een meester dienen, de rede of de waanzin. De laatste tijd is de rede(atheïsme) aan een sterke opmars bezig. Ook het feit dat er meer en meer met religie gelachen wordt leidt tot een areligieuze samenleving. Je kan beweren dat je in een belachelijk idee als een magische schepper gelooft als mensen je dan niet uitlachen. Maar geloof werkt niet als mensen dat idee gek en belachelijk vinden.
|
Daar ik niet in het bezit ben van een glazen bol, kan ik u niet vertellen of ook de Islam haar volgelingen zal verliezen. Ik ben vooral bezig met mezelf om mijn geloof zo goed en correct mogelijk te volgen, wat anderen doen is hun keuze. Tot de dag van vandaag groeit de Islam, hoelang deze tendens zal blijven duren weet niemand behalve God.
Iemand die een godsdienst uitlacht is zelf onwetend en zoekend naar zichzelf. Spot drijven met eender welke godsdienst getuigd van weinig intelligentie. U mag zelf uitmaken tot welke groep u behoort. Voor eeuwig en altijd zal Islam in mijn hart schijnen, al zou de hele wereld mij uitlachen. Ik laat mij niet beïnvloeden door wat andersdenkenden zeggen.