Een vriendin van mij is atheiste en voed haar zoon op zonder referentie naar welk ingebeeld vriendje ook. Toch komt die jongen thuis met vragen over god en jezus, waar hij anderen heeft over horen praten.
Mijn vriendin geeft haar zoon dan de nodige antwoorden (zoals ze dat met elk onderwerp doet) en verteld hem dat sommige mensen geloven dat er een god is, en dat de katholieken onder hen geloven dat die god zijn zoon naar de wereld heeft gestuurd. Tegelijkertijd vertelt ze dan ook dat andere mensen andere dingen en of in andere goden geloven.
Die jongen kwam met zijn vragen toen hij 9 jaar was en wou haar eerst niet geloven. Hij dacht dat ze hem dingen wijs maakte. Zo dom konden mensen niet zijn. En zoveel mensen geloven dat? En wat zeggen die dan van die mensen die iets anders geloven?
Om een lang verhaal kort te maken, die jongen heeft op zijn 9 alle informatie gekregen die beschikbaar was en vindt mensen die geloven maar idioten nu

Zijn conclusie, ze is niet opgedrongen, mijn vriendin probeerde dat met zoveel mogelijk respect en zonder vooroordelen te doen. Zo zie je maar hoe de wereld er zou uitzien als gelovigen zouden stoppen met hun kinderen te indoctrineren. Ah, de onbezoedelde geest.