Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Calvo
Ecologische politiek is bij uitstek geïnspireerd door een solidariteitsgedachte. Een solidariteit die het nu en het nabije ver overstijgt. Door te kiezen voor een ecologische politiek van sociale rechtvaardigheid en duurzaamheid, kies je eigenlijk voor een solidariteit in de derde graad: met mensen die het hier en nu moeilijk hebben, met mensen in het Zuiden en (last but not least) met de toekomstige generaties.
|
Das waar kristofke den buitenlander, de solidariteit heeft de groenen ertoe gebracht om ons op te zadelen met groene belastingen, die ons tot nu toe jaarlijks belasten en dwingen om te betalen voor wie of wat? is dat misschien uw sociale rechtvaardigheid? die door de meerderheid wordt verworpen!!
Mensen in het zuiden? wie bedoeld u? Als u de walen bedoeld dan hebt u het mis, want die hebben door wetten hun eigen voorzien van miljarden transfers jaarlijks terug kerend, waar ze geen recht op hebben m.a. w. gestolen op een legale waalse manier. Maar dat helemaal niet strookt met democratie, want in een democratie wordt er gepraat, en worden transfers afgesproken, zoals trouwens in de Duitse deelstaten gebeurd en daarbovenop moeten ze uitdovend zijn, toch de walen doen net het omgekeerde, want ze eisen die jaarlijkse miljarden transfers op die jaarlijks verhogen met de levensduurte.
Wel kristofke, nu moet u mij eens trachten wijs te maken of dat nog iets met solidariteit te maken heeft laat staan met rechtvaardigheid.
Mensen uit het zuiden? als u bedoeld algerijnen, marrokanen en andere moslim landen, dan zit u ook mis. Wij hebben niets te maken met die landen en nog minder hebben wij verplichtingen uit solidariteit. Toch door de massale immigratie, die in de geschiedenis nog nooit zo'n hoge toppen gescheerd heeft, raken wij in de nabije toekomst in sociale problemen om maar niet te spreken over criminele problemen. Nu beginnen ze al ons eigen mensen dood te knuppelen en zwaar te verwonden voor het plezier van...
Wel kristofke, overtuig mij eens van uw solidariteit? De solidariteit heeft volgens mij en v/d meerderheid van Vlamingen ons al veel leed en miserie bezorgd.