Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.
Leven vergt organisatie. Kijk maar eens hoe uw eigen lichaam in elkaar steekt. En organisatie wijst op intelligentie.
|
True, maar deze intelligentie komt dan wel volledig uit evolutioneel oogpunt...
Zeg maar een rijpingsproces van enkele miljarden jaren met de mens als hét dominerende wezen op aarde als voorlopige hoogtepunt in de evolutie..
En op de aarde is het leven georganiseerd mijn beste, de ruimte daarentegen is nog steeds één grote chaos....
Citaat:
Het is niet omdat je een miljard keer een hoop stenen laat ontploffen dat er ooit wel eens een bewoonbaar huis zal uit ontstaan. Een levende cel is nog veel gecompliceerder dan dat.
|
Het werk van miljarden jaren mijn beste paulus,het leven vindt altijd een uitweg....
Evolutie is tastbaarder dan geloof,en daar draait het nog altijd om..
Citaat:
Wat voor u chaos is, is voor God wellicht georganiseerd. Weet u dat moest pakweg de aarde zijn koers 1000 km wijzigen verder of dichter bij de zon, dat wij niet zouden kunnen overleven?
En dat is maar één voorbeeld van de miljoenen voorwaarden waaraan voldaan moet worden, om gewoon te kunnen leven?
|
Zozo,god creëert een hele perfecte wereld,en dit terwijl hij de ruimte in een complete chaos achterlaat, Niet erg intelligent wat mij betreft aangezien zijn creatie vanaf dag één een heel groot risico loopt om te worden vernietigd door een van de vele duizenden meteoren die er in ons universum rondvliegen als ongeleide projectielen.....
Citaat:
Die chaos, wellicht minder chaotisch dan u denkt. Wellicht lijkt de chaos chaotisch door de beperking van onze intelligentie.
|
Zozo, minder chaotisch , Hoe bedoelt U,bekijk alle planeten in ons zonnestelsel eens om te zien hoe hun oppervlakte is beschadigd door inslaande meteoren...
En daarbij maar bedenken hoe blij we mogen zijn met een planeet als jupiter in ons zonnestelsel die dank zij diens omvang en bijbehorende aantrekkingskracht al talloze projectielen als het ware heeft weten te onderscheppen,net zoals de andere planeten....
En zulk toeval dat wij van grote impacten bespaard zijn gebleven dank zij de andere planeten in ons zonnestelsel moeten wij dus als goddelijke creatie beschouwen...
Hoe komt het mijn beste dat als het hele universum als het ware geschapen is alle planeten qua vorm vergelijkbaar zijn behalve wat hun grootte, omlooptijd en samenstelling betreft...
Intelligentie schept variatie, zowel op aarde als in de ruimte,op aarde alle variatie die je kan dromen in de ruimte alleen chaos en planeten die qua vorm identiek zijn op de grootte en samenstelling na...niets rechthoekigs, of pyramidevorm alleen maar de meest efficiente aerodynamische vormen...
Citaat:
Misschien denk u dat ik dat maar geloof, maar niet kan bewijzen. En dat is juist. Maar wat u beweert; dat gelooft u ook.
Paulus.
|
Ik geloof niet mijn beste Paulus, ik hecht alléén meer belang aan de kortst bij de waarheid komende theorie....
Geloven mijn beste ,is puur en alleen voor diegenen die graag ergens in geloven...
Atheïsten geloven niet mijn beste.....