Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2004, 17:31   #1
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

http://www.vtm.be/telefacts/details.htm?id=21938

Onlangs werden in Gent eindelijk - na jaren? - de twee brandstichtende mevrouwen aan 't Rabot ( kansarmenwijk) opgepakt.
Ik bevind deze dame ( ' t waren er eigelijk twee ) au fond minstens een evenwaardig levensgevaarlijke seriemoordenares als Dutroux en ze zou in Gent dan ook evenwaardig berecht moeten worden, vond ik, als een Dutroux momenteel in Arlon wordt.
Niet alleen het leven van haar eigen kind bracht mevrouw Gabrielle in gevaar, maar ook het bestaan van een duizendtal inwoners daar in die appartementenblokken.

Hoeveel jaar gevangenisstraf moet zo 'n ( zichtbaar op foto 's / in VTM telefacts ) sociaal achterlijk en ogenschijnlijk niet helemaal helder geval dan krijgen volgens jullie indien je ze vergelijkt met de huidige norm van sommige Belgen die Dutroux op de brandstapel willen, willen vierendelen, willen castreren, en derg. meer ?

Let wel: geen sympathie voor Dutroux hoor ( daarom wel met de man z 'n kinders en z 'n ouders ) maar HERHAALDELIJK een duizendtal willekeurige mensenlevens op het spel zetten, is proportioneel bekeken
nog heel wat anders dan zes kinderlevens.

(en neen, 't was geen Marokkaanse om de commentaar alweer voor te blijven maar iemand van Gent zelf gezien het - voor mij- onbegrijpelijke dialect waarin ze communiceerde toch enigszins op iets Oost-Vlaams leek )
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden