Discussie: Cordon Sanitaire
Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2008, 15:43   #108
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
1.) U moet dringend eens iets meer gaan lezen over de moslims en u verdiepen in de middeleeuwse schrijfsels die ongelovigen willen vermoorden, opdat zij de alleenheerschappij over de wereld zouden krijgen. Ik moet wel zeggen dat dit utopisch is, maar ze doen wel pogingen om zoveel mogelijk waar trachten te maken. De eerste stap is migratie uitvoeren naar alle landen in Europa en ik moet u zeggen dat er een aardig aantal in onze contreien verblijven. Volgens sommige bronnen zo'n 8 �* 10.000.000 verspreid over al de Europese landen. Ik moet u zeggen dat maakt mij bang, stel eens dat die een blok gaan vormen! die kunnen voor serieus wat hinder en problemen gaan zorgen, met alle gevolgen vandien en met vele doden tot gevolg. Dan pas gaat er gebeuren wat er in Spanje is gebeurd, zeer lang geleden weliswaar maar die geschiedenis kan zich herhalen, toen ze alle moslims terug geschopt hebben naar hun landen van afkomst. De rooms katholieken weten wel wat nuttigers te doen, dan die prietpraat te moeten aanhoren in de leeggelopen kerken. Blijkbaar willen de moslims niets weten van secularisatie, gezien er steeds meer kopdoeken verschijnen in onze straten en er steeds meer moslim gebedshuizen opduiken, waar ze liggen te bidden met hun kont de lucht in!
Enkele opmerkingen.

U verwijst al in uw eerste zin naar middeleeuwse geschriften. We leven momenteel in de 21e eeuw. Akkoord, er zijn in alle godsdiensten nog pilaarbijters te vinden die antieke teksten graag letterlijk willen interpreteren in de hedendaagse samenleving (vele christelijke sektes in de VS, sommige moslimfundamentalisten, orthodoxe joden, ...). Maar er zijn genoeg yhedendaagse geschriften die die stellingen niet onderschrijven en die ook gevolgd worden door (meer) gelovigen.

10 miljoen, over heel Europa verspreid, dat lijkt me niet zo gigantisch veel. Volgens mij zijn er meer Joden in Europa.
En u bent bang dat zij een blok gaan vormen? Dan stel ik voor dat u eens kijkt naar de ruzies die zelfs hier in België lopen tussen de verschillende Islam-strekkingen van Turkse en Marokkaanse Moslims. Die slagen er nog niet eens in zich te verenigen in 1 koepel... En dan zijn we natuurlijk nog niet eens begonnen aan de opdeling Sji'iten en Soennieten... Die groepen zouden vaak liever elkaar uitmoorden dan gelijk welke "westerling".
Of bent u nu gewoon bang dat deze minderheidsgroep het zou aandurven zijn belangen op een georganiseerde manier te verdedigen, net zoals zowat elke minderheidsgroep doet?

Uw verwijzing naar het Spanje van enkele eeuwen geleden versterkt mijn eeerste opmerking. Waarvoor dank.

Natuurlijk zijn er steeds meer gebedshuizen. Er waren er tot hier toe gewoon niet genoeg voor alle moslims om op een deftige manier te kunnen bidden. Veel Moskeeën zijn momenteel nog steeds gelegen in garageboxen, bij gebrek aan beter.
Maar dat betekent dus niet dat Moslims niets moeten weten van secularisatie. Sociologisch onderzoek toont juist aan dat een grote groep de "westerse" waarden als vanzelfsprekend aan-/overneemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
2.) Van een denkfout, nog minder van een fundamentele, is er sprake, die u hier wil poneren om u idee te kunnen doordrukken. Ik ben ervan overtuigd dat alle moslims ter wereld, niets liever willen dan het invoeren van de moslimwetten beschreven in de sharia, verklaar me eens waarom alle moslim vrouwen hier rondlopen met kopdoeken en hun lichamen tot op de begane grond bedekken met slaapklederen liefst in zwarte kleur. In Engeland wilden de moslims sharia rechtbanken oprichten, waarom denkt u? Waarom leggen de moslims hun regels op in verband met het eten van varkenvlees? In sommige scholen in het antwerpse mogen zelfs autochtone kinderen géén varkenvlees meer eten om de moslims te plezieren. In Frankrijk bv zijn al in een aantal steden ganse wijken die beheerst worden door moslims en er trachten hun sharia wetten op te leggen, ondanks het feit dat het franse gerecht dit tracht te verhinderen!
Ik denk dat u een denkfout maakt al dan niet fundamenteel, misschien bij jij van afkomst een moslim, die alles tracht te minimaliseren, wie zal het mij komen vertellen!
Vreemd... De moslims die ik ken, vallen toch niet onder uw beschrijving. Die zijn tevreden hier in België en voelen hoegenaamd geen drang om ons land om te vormen tot een Moslimstaat. Trouwens, ik ken ook maar één moslima die een hoofddoek draagt, en meerdere die er geen dragen.

Verder geeft u hier duidelijk verklaringen weer die door enkele fundamentalisten zijn geopperd. Verwerpelijk natuurlijk. Maar ik kan u met grote zekerhei zeggen dat die enkele fundamentalisten niet de mening van de meerderheid van de Moslims verwoordt.

En nee, ik ben geen Moslim. Ik ben een gedoopte en gevormde katholiek, al ben ik langs geen kanten gelovig :d
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline