Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje
"Roze Zaterdag is de Vlaamse / Belgische en Nederlandse versie van de Amerikaanse Gay Pride en wordt in de lage landen respectievelijk sinds 1977/1978/1979 gehouden."
http://img293.imageshack.us/img293/8...ayprideou5.jpg
Vooraleerst : ik heb niets tegen homo's. Hoewel ik geloof dat je niet zo geboren wordt en neutraal ten opzichte van homohuwelijk sta, toleer ik homo's absoluut.
Waar ik echter niet tegen kan, is het extreem uiten hiervan, vaak op het obscene af. Wanneer ik een typisch "verwijfde" nicht zie die echt uitgesproken en ostentatief in het openbaar gaat zoenen bekijk ik dit toch met heel gemengde gevoelens.
Om nu eens tot de kern van de zaak te komen : evenementen zoals "Gay Pride" doen naar mijn bescheiden mening meer kwaad dan goed. Een hele stad die in het teken van een minderheid staat? Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid, hoe homo-lievend ook, echt gebaat is bij een eerder vulgaire show met hopen zich uitlevende homoseksuelen. Verder werkt het eerder clichés in de hand en geeft het een vrij foute weergave naar het publiek toe.
Kortom, de Gay Pride zou voor mij wel afgeschaft mogen worden en ik ben benieuwd of ik alleen met deze mening sta.
|
Zelfs veel homo's vinden het maar een aanstellerig gedoe!