Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan
Voor zover ik weet is het de gewoonte om bij voorspellende modellen ook eens te kijken naar de waarschijnlijkheid... En die zal nooit 100 zijn, aangezien je nooit 100% zekere voorspellingen kan doen.
|
Hier ging het niet over voorspellende modellen, maar de inschatting van de waarschijnlijkheid van mogelijke oorzaken. (bv. bijdrage van antropogene CO2-uitstoot)
Dan werkt men in wetenschap en statistiek met 95% waarschijnlijkheid. Het IPCC-rapport is het enige 'wetenschappelijk' werk ooit dat een 90% inschatting geeft. Ik schrijf 'inschatting', omdat men werkt met zgn. 'expert judgement', wat weinig of niets met wetenschap te maken heeft. Met autoriteitsgeloof des te meer.
Citaat:
De modellen die waar voor worden geschoven zijn mogelijke scenario's voor de toekomst. Natuurlijk komen die nooit allemaal perfect uit (al was het maar omdat er meerdere scenario's worden voorgesteld ). Maar meestal geven ze wel een indicatie, en die is vaker juist dan fout.
|
Echt waar??
Lees toch nog maar eens wat ik schreef.
Citaat:
Ik ken die Hansen niet, helaas.
|
Tsja, indien u de zowat belangrijkste CC-protagonist niet kent, laat staan zijn misleidende methodes, kunt u toch moeilijk meepraten.
Citaat:
Maar ik ken wel een heleboel CC-tegenstanders die aan deze omschrijving voldoen
|
Ik zou nu namen kunnen vragen, want uw vorige bekentenis doet me wel ernstig twijfelen , moet ik bekennen.