Citaat:
De Vlaamse overheid zal begin volgend jaar tests uitvoeren met trajectcontrole op het viaduct van Gentbrugge. Daarmee kan berekend worden hoe snel een weggebruiker rijdt tussen twee digitale flitspalen, zo schrijft De Morgen. Vlug afremmen vlak voor de camera heeft daardoor geen zin meer.
Meer boetes
In Nederland bestaat het systeem al en daar zorgen de digitale camera's voor een aanzienlijke stijging van het aantal verkeersboetes. In het eerste kwartaal van dit jaar is er sprake van bijna een vervijfvoudiging ten opzichte van analoge flitspalen. De 62 digitale flitsten in die periode 107.368 hardrijders, 938 analoge registreerden 342.603 overtreders.
Digitale flitspalen
In Vlaanderen zijn momenteel 27 digitale flitspalen actief langs snel- en gewestwegen. Komende anderhalf jaar komen er daar 162 bij. Volgens Steve D'Hulster, woordvoerder van Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) is het logisch dat die meer beelden zullen schieten dan analoge. "Een digitale camera kan continu blijven registreren, terwijl een analoge met filmrolletjes van zo'n 800 foto's werkt. Het is niet evident die op een drukke weg twee of drie keer per dag te vervangen." (belga/tdb)
29/07/08 07u42
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2362/File-i...en-meten.dhtml
|
Ongehoorde geldklopperij, ik kan me inbeelden dat er stukken wegen zijn in Vlaanderen waar het nodig is om trajectcontrole te doen, Maar het viaduct van Gentbrugge is het wat anders, de brug is gewoon slecht gebouwd, met veel te grote stootvoegen. Wat doen onze politiekers (en zeker die matroesjka van Dirupo onder de roepnaam Van Brempt) ze gaat doodleuk naast flitsen ook nog eens trajectcontrole doen. Misschien kan de tuf tuf club terug opgericht worden, er is alleszins veel werk aan de winkel !