Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Kennis kan ook als product gezien worden. Wat die boontjes doppen, ik denk dat ge u tot ingenieurs en zo moet beperken. Al zal de syndicalisatiegraad lager zijn, bedienden zijn evenzeer arbeiders als fabrieksarbeiders.
Alleen doen ze anders werk, hebben ze ietsje beter voorwaarden, en noemen we hen geen arbeiders maart wel bedienden. Maar in de grootste essentie zijn ze hetzelfde.
|
Wat is de syndicatie graad van bedienden ?
Wat is de macht van een bediende die een staking organiseert ??
Ik doe de boekhouding, en ik moet de BTW aangifte indienen tegen de 15de en ik ga eens 1 week staken ???
Ik doe de loonadministratie, en ik moet de lonen betaald krijgen tegen de 5de van de maand, en ik ga eens staken ???
Ik doe de orderinput, en ik moet de bestellingen inbrengen in de computer, en ik ga eens staken ??
Ik ben onderdirecteur, ik moet mijn personeel wijsmaken dat ze al genoeg verdienen, en ik ga eens staken ??????
Je ziet van hier dat vakbonden en hun stakingsmodel gewoon belachelijk ervaren wordt in die context./
Laten we zeggen, de functie van een vakbond is eerder een 'consulting' 'advies' 'rechstbijstand' Maar ook daar doen personeeladministraties een veelvoud meer advies dan wat vakbonden eigenlijk zouden kunnen doen...