Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke
Bijna 10 procent van de geteste gevallen is na testen toevalsvrij. Deze methode heeft bewezen effect te hebben bij kinderen met epilepsie die slecht reageren op medicatie. De oudere verstandelijk gehandicapten waar ik mee werk, vallen (nog?) buiten de doelgroep, maar een kennis van mij met een epileptisch zoontje zal ik eens informeren over deze methode.
Dit dieet gaat helemaal niet over vasten; het is een 'high fat, adequate protein, low carbohydrate diet', zodat het lichaam een tekort aan koolhydraten krijgt en het lichaam vet moet verbranden in plaats van koolhydraten. In je eerste link (naar een artikel uit 1922), gaat het nog wel om een vasten-dieet. Maar sinds die tijd heeft men zich gerealiseerd dat eiwitten bijvoorbeeld vrij essentieel zijn voor je spieropbouw, en vitamine C voor je zuurstofopname, en dergelijke.
Ik denk vooral kostbaar; drie weken onder directe medische zorg in een ziekenhuis een dieetkuur volgen, kost substantieel meer dan 3 maal daags 1 of 2 tabletten en tweejaarlijks een bezoek aan de neuroloog voor 10 minuten.
Een beetje doemdenkerij hier. In verschillende landen (o.a. Schotland, Verenigde Staten) is deze methode goedgekeurd of wordt deze zelfs vergoed door de verzekering. Hij wordt voornamelijk toegepast op een specifieke groep: jonge kinderen die niet goed reageren op medicatie. En van de behandelde patiënten valt minstens 50 procent weer af, omdat het resultaat niet voldoende is.
Het is dus voor experts goed om deze methode te kennen, maar om nu elke patiënt met epilepsie deze methode aan te praten, lijkt me niet verstandig.
Lees het artikel eens, zou ik zeggen. Dank je wel voor de link.
|
Ik vind het wel jammer dat je dat eerste artikel zo weinig krediet geeft want bij dat artikel is de genezingskans veel en veel groter en dit kan voor alle epilepsie patiënten gebruikt worden. 22 tot 30 dagen vasten met enkel het drinken van water had bij die test van 37 kinderen 35 genezingen ... dat is wel iets meer dan die 10% en bij volwassenen 50 tot 60%. Dat zijn heel goede resultaten en ik vind het jammer dat dit niet meer wordt gepromoot.
Het probleem met dat andere dieet is dat het een veel softere aanpak is en wellicht daarom niet het gewenste effect heeft.