Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2008, 19:49   #83
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Je hebt diagonaal gelezen, en hebt dan ook niet gezien dat ik eerder al zei dat ik het aan evenwichtige, goed getrainde mensen wil overlaten om te bepalen wie kan blijven, en wie niet, want dat ik het zelf niet zou kunnen. Maar het kan zeker niet aan haatverslaafden als Boadicea zijn om die mensen in een zwakke positie te misbruiken voor hun persoonlijke nood aan leed van medemensen.
Persoonlijk denk ik dat je toch met quota zal moeten werken.
Lijnen trekken maw.
Het is natuurlijk altijd erg voor diegene die aan de verkeerde kant van de lijn terechtkomt.
Maar het alternatief (geen lijn) zet enkel aan tot meer toevloed.
Helpen tot het water aan je eigen lippen staat is mooi, maar maakt wel jezelf tot slachtoffer. Er zijn mensen die niet terugdeinzen voor deze vorm van zelfopoffering, wat mooi is.
In hun bevlogenheid willen ze vaak ook wel anderen zover krijgen dat ze zichzelf zouden opofferen.
Ik denk dat ze daar wel te ver gaan.

Citaat:
Guy Verhofstadt heeft op een VN-vergadering ook gepleit voor een globale politiek waarbij er op een meer eerlijke manier zou worden omgegaan met de armere landen. Het scheelde niet veel of hij kreeg van de VS rotte tomaten naar zijn hoofd.
Daar had hij nochtans gelijk, lijkt me.

Maar zo zie je maar, dat als puntje bij paaltje komt, er velen toch nog eerst voor het eigen belang kiezen.
Ook al nemen ze het soms anderen kwalijk, dat ze deze slogan in hun schild voeren.

Laatst gewijzigd door satiper : 29 juli 2008 om 19:50.
satiper is offline   Met citaat antwoorden