Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Soit, ik sta wel degelijk achter een globaal natuurbeschermingsbeleid, voor wat er nog van overschiet en zie ook het liefst een CO-2-loze wereld, maar onderzoek van ons zonnestelsel leert ons ook dat andere planeten opwarmen, en voor Moedertje Aarde is dat al een paar keer gebeurd met gelijke intervallen, als ik mag voortgaan op geologisch onderzoek.
Hoe vul jij dat gegeven in, in jou concept over de opwarming ?
Er was toen nog geen sprake van menselijke activiteit en toch is het al verschillende keren gebeurd.
|
Geen CO2 => geen planten => geen dieren
CO2 is een kleurloos, geurloos, onschadelijk gas dat 0,03% vd atmosfeer uitmaakt. Het is al de rest dat door de industrie uitgestoten wordt dat schadelijk is voor de gezondheid.
Citaat:
Geloven dat de hele opwarming de schuld is van de economie en dat je ze kan stoppen met draconische wetten, boetes en dure high-tech roetfilters, zou pas getuigen van intellectuele hoogmoed of blinde arrogantie.
Daar kan je hier en nu dus ook niets meer aan veranderen, zelfs al kon je morgen elke CO-2 producerende machine in de wereld stilleggen en onmiddelijk vervangen door propere free-energie systemen, mochten ze echt werken.
Wat ik terloops ook vermoed, is een dubbele agenda van de generatieoverschrijdende verwevenheid en connecties tussen politieke en economische belangengroepen en de financiele - en machtsdoelstelling die deze groepen meestal nastreven, daar 'ecologische bezorgdheid' wel degelijk geld in 't laatje brengt.
|
Véél geld, én het leidt de aandacht af van echte problemen .
Citaat:
Maar uiteraard blijf ik ook hopen, dat de politieke en economische leiders aller landen, tijdig tot een verenigd inzicht zullen komen en samen naar duurzame oplossingen te zoeken, om de toekomstige schade zoveel mogelijk te beperken en waar mogelijk te rehabiliteren, when time comes.
|
Hmm, als de politieke leiders zich zouden verenigen zal het zijn om een wereldwijde dictatuur te vestigen.