Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2008, 10:49   #497
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
nou, vraag is of het zo is, durf je het te onderzoeken?
of ben je bang dat het zo is? Liever ridiculiseren dan onderzoeken?
heb je gelezen wat ik hierboven geschreven heb over 'ridiculisaties'?

maar goed, ook U heeft recht op uw eigen mening
Hoewel de vraag rijst of Uw mening ook echt uw eigen mening is.

Pin d"Ar
Je verrwart meningen met kennis.
Iedereen mag sprookjes vertellen, en ook mag iedereen zich een opinie vormen over de realiteit, zijn eigen opvattingen hebben over wat realiteit is.
Maar er is een realiteit, en er zijn ook verzinsels.
Indien uit alles blijkt dat bepaalde "meningen" niets anders zijn dan verwrongen
waanbeelden, indien het niets anders is dan het op een onlogische manier linken van waarheden tot een verzinsel dan zijn dat niet meningen alleen, het zijn ook onware zaken.
Je mag geloven in Star Trek. Maar het verkopen als reëel is niet ethisch. Het is overigens ziek.
Ik merk dat je, samen met je kameraden steeds weer zoekt, krampachtig naar nieuwe "bewijzen", terwijl je systematisch alle ontkrachtingen van die "bewijzen" negeert.

Ik kan ook van die verhaaltjes bedenken, en zal dan misschien een befaamd science-fiction schrijver worden. Maar ik ga dan niet zeggen dat mijn romans de realiteit weergeven: ze geven mijn verbeelding weer.

Nogmaals: op deze, en op vele andere NWO sites, zijn al dikwijls indianenverhalen ontkracht met hopen feiten. Toch blijven jullie deze ontkrachte bewijzen opnieuw opvoeren.

Dit is niet ernstig. Ik heb niets tegen meningen, maar leugens of onwaarheden, onnauwkeurigheden tegen beter weten in blijven verkondigen is iets dat op een complot lijkt.
Complot theoretici, godsdienstfanaten, en alle mensen die de realiteit ontkennen en vervangen door een waanbeeld zijn niet zo onschuldig.

Ze slepen mensen mee, maken ze bang en manipuleerbaar en bovenal: ze ontnemen de moed aan mensen om de echte waarheid onder ogen te zien.

In die zin zijn jullie zeer schadelijk voor de maatschappij!

De meeste godsdiensten bevatten een humanistische ethische code. Ze gebruiken het geloof in een andere realiteit om zeer aardse ethische normen op te leggen, naast een aantal absurde regeltjes die dienen om een "comunity", een kerk te vormen.
Complot theoretici zijn eerder een sekte, die enkel absurditeiten over de mens, en de samenleving "verkoopt", niet altijd zonder economische motieven (verkoop van lidmaatschappen, boeken, video-cd's enz...)
Dat is puur cynisme.

Het eerste filmpje van de BBC dat hierboven werd opgevoerd als "bewijs" is eigenlijk fantastisch goed om de schadelijkheid van.... complottheorieën aan te tonen!

Bekijk het nu eens onbevooroordeeld, en weet me dan te zeggen wat je denkt.

Overigens is het absurd om telkens te zeggen dat ik geen dingen onderzoek, terwijl ik dit duidelijk wel doe. Dat is intellectueel oneerlijk.
Ik merk dat jij trouwens bij gebrek aan scholing een aantal dingen gewoon niet begrijpt. Dat is niet erg maar is ook niet zo overtuigend.

Er is, tenslotte, een totaal gebrek aan logica bij de complottards.
Men beschrijft (bestaande) complotten van de Amerikaanse CIA, dan van de Russische KGB, dan van de Fransen (Greanpeace boot opgeblazen door Mitterand's geheime dienst) enz...
Dan stelt men dat het dus zo is dat er overal complotten zijn, DUS is er een wereldcomplot!
Terwijl al deze complotte juist bestonden om mekaar de das om te doen.

Je kan tientallen van deze sofismen (drogredeneringen) vinden in je "bewijzen".

Een sofisme is:

liefde is blind
God is liefde
dus: God is blind.

Zoek zelf maar in je teksten, en de tegenstanders van NWO bs ook.
We gaan lachen!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 juli 2008 om 11:00.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden