Citaat:
Wie kent het verschil tussen Mein Kampf en de bijbel?
Ik heb gezocht naar de zeven verschillen en vond er alvast één: Mein Kampf is niet in versvorm geschreven.
De gruweldaden die in naam van het christendom zijn gepleegd zijn te veel om op te noem. Bijvoorbeeld de ketterverbranding en verbranding van heksen. Een andere achterlijke misdaad zijn de kruistochten waarbij het Vaticaan vond dat de moslims uit het heilige land verdreven moesten worden. Het Christendom heeft nog steeds een achterlijke gedachte over homos. De Paus heeft zijn afschuw voor homosexuelen recentelijk nog kenbaar gemaakt. Bovendien wordt het gebruik van de condoom door de katholieke kerk nog steeds tegengegaan.
(...)
haha. Ik kom met een vergelijking tussen het Christendom en het Nazisime en jullie halen de Islam erbij. Ik wist dat dit zou gebeuren. Ik moet echt lachen om jullie reacties. Feit is dat er uit naam van het Christendom veel ergere misdaden zijn gepleegd dan uit naam van de Islam. Jullie begrijpen ook niet dat ik deze thread ben begonnen als reactie op Darwin's thread "wat is erger, Islam of Nazisisme". Wat me opvalt is dat er mensen nog serieus op die vraag ingaan.
|
Het heeft geen enkele zin om zich af te vragen in naam van welke religie of wereldbeschouwing de meeste misdaden zijn gepleegd, ondermeer om de volgende redenen:
1) Gelijk welke gek kan op gelijk welk ogenblik in naam van gelijk welke religie of wereldbeschouwing gelijk welke criminele daad begaan. Dat zegt op zich niets over die religie of wereldbeschouwing. Het is immers zeer goed denkbaar dat men zich ten onrechte op een religie of wereldbeschouwing beroept om een daad te rechtvaardigen.
2) Misdaden en het hierdoor veroorzaakte leed kunnen niet gemeten of gewogen worden.
3) Het is nauwelijks mogelijk om een objectieve lijst op te stellen van de misdaden die überhaupt in aanmerking moeten komen. Moslims hebben het bv voortdurend over de kruistochten, maar zij vergeten te vermelden dat die kruistochten zich afspeelden in een gebied dat zij eerst zelf met geweld en bloedvergieten hadden veroverd. De kruistochten waren geen actie, maar een reactie. In het Westen heb je ook een scheiding tussen kerk en staat: de Vietnam-oorlog bv is geen religieuze oorlog, maar een conflict tussen twee in Europa ontstane maatschappijvormen, namelijk het kapitalisme en het communisme. Over heel wat zaken zijn we slecht ingelicht: hoeveel doden zijn erbijvoorbeeld gevallen bij de islamisering van Iran, van Pakistan? Hoeveel religieuze tempels zijn daar ooit verwoest?
Wat daarentegen wel in hoge mate objectief kan gebeuren, is een vergelijking tussen de aanbevelingen in de grondteksten van religies. Gezien de schijnbare of blijkbare achtergrond van de diegene die deze draad lanceert, lijkt met name de vergelijking tussen het Nieuw Testament en de Koran aangewezen. Ook als dat de betrokkene niet zint.
En de conclusie van zo’n vergelijking lijkt mij duidelijk. Het is waar dat in Europa mensen zijn vermoord door inquisiteurs-moordenaars die zich kristen noemden, zoals het waar is dat in de islamwereld ‘afvalligen’ werden vermoord door moordenaars die zich moslim noemden. Het essentiele verschil is, dat de ‘christelijke’ moordenaars zich objectief gezien niet op de christelijke kerntekst konden beroepen, terwijl de moslim-moordenaars zich objectief gezien wél degelijk op de koran konden beroepen. De religieuze ‘christelijke’ moordenaars stonden ideologisch zwak en werden langzamerhand teruggedrongen. De religieuze ‘moslim’-moordenaars stonden ideologisch sterk en verrichten tot op heden hun onzalige bezigheden.
Dat is het kernpunt waar alle moslim-apologeten en politiek-correcten angstvallig omheen draaien. Zo ook nu.