Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2004, 15:43   #2
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Kris Van Dijck is eigenlijk het laatst overgebleven boegbeeld van de N-VA in het arrondissement Turnhout.

Patrick Van Krunkelsven naar Spirit, dan VLD
Margriet Hermans idem (alhoewel "boegbeeld", veel constructieve politiek heb ik nog niet uit haar mond gehoord)
Enkele individuele bestuursleden naar het Vlaams Blok (waar het Blok een enorme heisa over gemaakt heeft, maar electoraal betekenen deze personen eigenlijk niets; ik trap niet na: deze mensen hebben hun verdiensten, maar zij gaan geen stemmen aanbrengen)

Wat mij meer zorgen maakte: enkele maanden geleden (voor de aankondiging van het Vlaams Kartel) stapte in Mol het gemeenteraadslid Kristof Verdonck van N-VA over naar CD&V, met de motivatie dat N-VA niet genoeg gedaan had om het kartel er door te drukken.
Deze man haalde wel zeshonderd voorkeurstemmen, en daar zijn er wel veel die meegaan naar zijn nieuwe stek, want Kristof is een zeer actief man en door velen gekend. Nu blijven die stemmen tenminste in de "familie".

Ik heb echter vertrouwen in Kris Van Dijck. Nu is hij ook verlost van het net-niet-halen-van-de-kiesdrempel-syndroom, en kan er rustig (maar vastberaden) gewerkt worden. Ik ga er alleszins mijn schouders onder zetten, want Kris moet wel van de tiende plaats terug verkozen kunnen worden, mij lijkt dit haalbaar, de Kempense werkpaarden kennende. En de Kartel-partner kan er enkel goed bijvaren, want ik verwacht daar ook een flinke vooruitgang, gezien de sterk verzwakte positie van de SP.a in de regio Mol.
Jasper is offline