Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2008, 09:17   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry maar ik vind dit geleuter!
Ik geloof helemaal niet in die geborgenheid uit vroegere dorpen, waar het allemaal zo gezellig was.
Het leek me eerder verstikkend met de roddel en achterklap en angst voor meneer pastoor.
Al evenmin denk ik dat religie mensen gelukkiger maakt en dus zelfmoord voorkomt, eerder dat zoals ook anderen reeds aanhaalden, het taboe wat religie op zelfmoord legt een rol zal hebben gespeeld.

Mensen die het leven zo zwaar vinden dat ze er ene einde aanwillen maken hebben nood aan zorg, opvang en begrip, blijkbaar maakt Nederland daar meer werk van dan Vlaanderen, dus zal dit misschien wel een goede verklaring zijn.
Veel mensen bevinden zich in uitzichtloze situaties, met weinig toekomst, financiele zorgen, weinig mogelijkheden om kwalitatief een beter leven te veroveren...

Drugs zie ik niet als oorzaak; wel als geleider, wie al depressief is zal dit door het blowen bijvoorbeeld meer worden, omdat dit je stemming versterkt.Maar het probleem is dan ook niet de drug maar je stemming, zelfde geldt voor alcohol( mis) gebruik.
alice is offline   Met citaat antwoorden