Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2008, 20:19   #30
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik haat helemaal niks. Ik vind het gewoon onzin. En het is juist omdat ik vind dat mensenrechten moeten worden gesanctionneerd, dat ik tegen deze indoctrinatie ben. Religie wordt in 99% van de gevallen overgedragen d.m.v. kinderlijke indoctrinatie, en dankt zijn bestaan heden ten dage aan instituties die d.m.v. de staat worden onderhouden. Waarom gelooft een kind in het christendom en niet boeddhisme? Omdat het zo is opgevoed. Waarom gelooft een kind in de Islam en niet het christendom? Omdat het zo is opgevoed. Waarom gelooft een volwassene in Krishna en niet in de realiteit? Omdat het als kind zo is opgevoed. We kunnen allerlei redenen bedenken waarom religie als een volwaardige ideologie behandeld zou moeten worden, maar er is een aanmerkelijk verschil; i.t.t. ideologieën, verwerpt religie de realiteit, terwijl een ideologie die omhelst. Een ideologie werkt vanuit de realiteit, terwijl een religie werkt vanuit haar eigen realiteit, op de kap van onze realiteit.
Zoals het neo-nazisme ook vanuit de realiteit vertrekt zeker? Daarbij, als ideologieën vanuit de realiteit vertrekken, hoe komt het dan dat er nog altijd meerdere ideologieën zijn? Blijkbaar is de realiteit toch niet zo eenvoudig als u hier pretendeert... En religie verwerpt de realiteit helemaal niet, maar nogmaals, laat de werkelijkheid uw zwart-wit denken niet in de weg staan.

Ik keur het gedachtegoed van het VB af, maar toch hoor je mij hier niet voorstellen dat VB'ers geen kinderen mogen grootbrengen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 31 juli 2008 om 20:24.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden