Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2008, 21:12   #431
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Komaan Pietje, zolang een onderwijzer zijn politieke of ethische overtuigingen niet opdringt aan zijn leerlingen, zie ik het probleem niet. Waarom zou een leraar absoluut pro-holebi moeten zijn?
Een leraar hoeft inderdaad niet persé pro-holebi te zijn, maar eentje die zo uitgesproken anti-holebi is, roept bij mij toch wel enkele vragen op. Aangezien het om een onderwijzer gaat, is de kans inderdaad betrekkelijk klein dat hij zijn politieke of ethische overtuigingen opdringt aan zijn leerlingen, maar die overtuigingen zijn er wel en hij zal daar ongetwijfeld ook naar handelen in bijvoorbeeld zijn betrekkingen met de ouders van de kinderen in zijn klas. Je zal als homo-koppel maar je kind bij zo iemand zien terecht komen. Dat zullen ongetwijfeld aangename gesprekken zijn tijdens de oudercontacten... Van onderwijzend personeel verwacht ik toch wel een zekere openheid van geest en zeker niet de geestelijke verstarring van een religieus fanaticus, zoals we die hier van deze persoon te zien krijgen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden