Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2008, 20:25   #77
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarbij die andere landen "een hogere ambtenaar" afvaardigen ... laat me niet lachen.
B. interesseert hen amper. Hoogstens ekonomisch, om enkele markten af te snoepen in het eigen belang.
Brussel heeft volgens hen alleen een stadsbestuur nodig, niet meer en niet minder om de stad te besturen.
Wie of wat of waar het bestuur van het (on)land B. waarneemt, daar houden ze zich echt minder dan één milisekonde mee bezig. (tenzij één van hen hongerig zou worden naar grondgebied, maar wees gerust, in die wespennest gaan ze zich niet steken. Zelfs Sarkozy zal er geen sekonde bedtijd voor laten, en in zijn plaats, ik ook niet.)
Ik denk dat een land als Frankrijk, België en in het bijzonder Brussel verre van onbelangrijk vindt.
Ze zullen dus zeker hun taal, europese en brussels belangen veilig willen stellen.
Dan kan je ervanuitgaan dat als Frankrijk zich ermee bemoeit, dan wil Duitsland gezien de oosterse kantons ook wat te vertellen hebben.
en als Frankrijk en Duitsland zich ermee bemoeien dan zijn Nederland en Engeland niet ver weg.

In dit hele geval zullen Vlamingen, Walen en duitse Belgen ook nog hun inbreng hebben.

zolang Vlamingen en Walen een of ander communautair halfbakken compromis gaan bakken waarbij de belgische situatie feitelijk in stand blijft, doet iedereen of zijn neus bloedt.
Zo gauw België wordt opgeheven gaan er grotere (europese) belangen spelen. Als was het maar om de stemverdeling binnen de EU na opheffing van een lidstaat.

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden