1 augustus 2008, 21:21
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
Online poker heeft de wereld opengelegd voor poker.
Ik bedoel maar, als ik jong was, de enige plaats waar er gepokert werd was in het cafe of een of andere achterkamer, gewoonlijk ook nog van het cafe.
Als je daar als beginnend pokerspeler binnenkwam werd je uitgekleed, zo simpel was dat. Niet alleen omdat beroepsspelers nu eenmaal ver boven beginnersniveau staan maar ook soms omdat het er niet altijd even eerlijk aan toeging.
Uiteraard bracht dat met zich mee dat aan pokeren een soort van onfris geurtje hing.
Maar al dat, dat is voorbij. De dag van vandaag waar "iedereen" toegang heeft tot het net zijn de zaken veranderd.
Online pokersites zorgen ervoor dat zowat iedereen aan een eerlijke tafel kan spelen en ook voor ieders beurs. Er zijn tafels waar men voor centiemen speelt, Dollar centiemen zelfs. Als je daar een hele avond verliest zoals nooit tevoren ben je zo'n Euro en 37 cent kwijt, begrijp je, je kiest zelf omwat je speelt.
Online poker is zowat het beste dat kon gebeuren voor de pokerwereld, weg van het achterkamertje, allemaal open en bloot. Vergeet niet, online speel je niet tegen het huis, de pokersite levert alleen de tafels om op te spelen, waarvoor je ze trouwens betaald, door middel van het afchip systeem (rake).
Terwijl ik hier aan het typen ben zijn er wereldwijd mensen aan het pokeren online en in tegenstelling tot de meeste andere sporten, als ik dat zo mag zeggen, heeft de gewone man ook de kans om met en tegen de top te spelen.
Neem Chris Moneymaker, en zeg gerust het Chris Moneymaker effect.
Alle jaren speelt in Las Vegas het World series of Poker tornooi, het wereldkampioenschap poker. Daar kan je je inkopen om mee te spelen voor 10.000 Dollar.
Je kan je daar ook online voor kwalificeren, en dat kan al voor enkele Dollars of Euro's. En Chris Moneymaker deed dat inderdaad zo, hij speelde zich helemaal naar Las Vegas voor een paar euro's aan de tafel voor het eindtornooi en hij won het nog ook.
Bracht hem 2.500.000 Dollar op, en hij was wereldkampioen 2003.
Toen speelde er zo'n 850 spelers mee.
In 2004 2500 man en was de hoofdprijs 5.000.000 Dollar.
In 2005 5500 man en was de hoofdprijs 7.500.000 Dollar.
In 2006 8700 man en was de hoofdprijs 12.000.000 Dollar.
Het is juist omdat poker een behendigheidspel is dat het zo een opgang maakt. En niet alleen online.
|
Bedankt voor den uitleg. Heb nu ook een idee hoe het werkt.
Heb in wezen dan ook niets tegen poker.
En op de vraag, of bepaalde spelers tegen zichzelf moeten beschermd worden, heb ik geen antwoord.
|
|
|