Discussie: Globalisering?
Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2008, 21:55   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Nou ik dacht dat de economie er was voor de mensen en niet de mensen voor de economie. Gaat het om risico's diversiferen voor de mensen, of risico's diversiferen voor de bedrijven? Nou ik zie wel waar jij heen wil.
Bart: de welstand van het bedrijf is ook uw welstand, dus U doet alles voor het bedrijf en dan komt een stuk terug naar u. Zo moet je dat zien.

Een aankoper doet alles om zo goedkoop mogelijk aan te kopen voor zijn bedrijf, en corruptie daar laat hij zich niet mee in, want wat goed is voor het bedrijf is goed voor hem.
Een verkoper doet alles om zoveel mogelijk omzet te realiseren, en hij gaat zich niet met een attitude opstellen van abon mijn baas verdient al genoeg, nee hij doet zijn best voor zijn bedrijf, want wat goed is voor het bedrijf is goed voorhem.

En als je werknemer vervangt door politieker en bedrijf door Belgie, dan zie je hoe en welke attitude een politieker moet hebben. En Bart het is precies die onethische attitude die blijbkaar ingebakken zit bij rood, die zelfs de partij zodanig onethisch maakt dat ze naar mijn normen eigenlijk een cordon sanitair verdient... Omwille van het gebrek aan wegzetten van egoistisch eigenbelang en het gebrek aan gemeenschappelijk belang boven alles te stellen..
brother paul is offline