Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Lees er in het citaat hieronder Uw eigen woorden eens op na...
Het is in elk geval héél stom om te gaan verkondigen dat homosexuelen wél mogen trouwen met iemand van het andere geslacht...En dan mijn beste,voor de schone schijn van de goegemeente zodat alle katholieken hun oogkleppen kunnen ophouden...
|
Daarmee bepaal ik niet, en wens ik ook niet te bepalen, de seksuele voorkeur van iemand anders, waar je mij van beschuldigd. Ik zeg alleen wie met wie mag trouwen. En zowel homo als hetero mogen trouwen met iemand van het ander geslacht. Er is dus geen sprake van discriminatie.
Citaat:
Wij gunnen de homo's en lesbiennes hun geluk en hun keuze om de liefde te bedrijven op de manier die zij zélf willen zonder enige bemoeinissen uit een stoffig 2000 jaar oud boekje dat jij aan de héle samenleving wil opdringen als het enige échte...
|
Zoals al een paar keer gezegd is het huwelijk al veel ouder dan de kerk en werd het van oudsher voorzien voor koppels van verschillend geslacht. Of ik het iemand gun om sekualiteit te beleven op deze of gene wijze heb ik mij niet uitgesproken.
Daarom vraag ik andermaan op te houden met valse insinualties te uiten.
Citaat:
En willen zij hun liefde bezegelen met een huwelijk ,is dat hun goed recht...
|
Tussen man en vrouw.
Citaat:
En hebben al die gefrustreerde katholieke azijnpissers zich daar maar bij neer te leggen...
|
Het is geen kwestie van frustratie of van geloof. Nogmaals het huwelijk is al veel ouder dan de kerk. Waarom werd het vanouds dan niet voor homoseksuelen opengesteld als dat allemaal zo normaal is?
Citaat:
Uw boekje geldt voor U en de rest van het gelovige heir en richt daar al méér dan genoeg schade aan...
|
Nogmaals, en ik hoop dat u het nu eindelijk begrepen heeft. Het huwelijk is al veel ouder dan de kerk en is bijgevolg niet eens van de kerk afkomstig.
Citaat:
En ik gun het iederéén mijn beste,U blijkbaar niet....
|
U gunt het dus ook kinderen en broers en zussen?
Sta me toe daaraan te twijfelen.
Paulus.