Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Iemand heeft gewoon een paar boekjes van Karl May op zolder gevonden denk ik.
Winnetoe en Old Shatterhand.... en dat willen ze nu samen gaan spelen.
2)Heeft Satiper er al eens bij stilgestaan WIE zijn ondergrondse schuilplaatsen, de klinieken, en zo moeten gaan bouwen? en op welke manier ze de grondstoffen gaan aanbrengen? 1)met sjouwerkes uit zwart Afrika of zo?
|
1) Ik hoopte daarvoor op jou te kunnen rekenen

.
Neen, even serieus, veel handen maken licht werk zegt het spreekwoord.
Tot op zekere hoogte is dat idd zo.
Er komt echter een moment waarop een extra aantal handen van geen nut meer is.
Het moment dat het aantal handen nog enkel ingezet wordt om voedsel naar de mond te brengen dat door een ander aangereikt wordt.
Ik heb het onder meer over werkloosheid.
Neem de sahara, drop daar de bevolking van de europa in.
Handen en brains genoeg zou ik denken.
Toch zal er weinig werk zijn.
Er is daar immers weinig te doen.
Als de nieuw gedropte bevolking wil overleven zal ze dat op de rug van anderen moeten doen.
Ze zijn maw geen meerwaarde meer, maar eerder een balast.
Ik vermoed dat velen dit als harde woorden zullen beschouwen en eigenlijk is dat ook wel zo, de waarheid kan soms hard zijn.
Het hangt er dan maar vanaf wat je met die waarheid wil gaan doen.
Sommigen zullen pleiten om nog eens een oorlog te starten om de aantallen wat te reduceren.
Volgens mij is het pas dan, dat we echt met harde en onmenselijke maatregelen bezig zijn.
Als je zoals ik pleit om de wereldbevolking dmv geboortebeperking op een langzame manier af te bouwen, ben je niet meer hard bezig (al wordt het toch vaak nog zo ervaren) maar eerder zacht. Je zal immers door deze maatregel het leven van zovelen die achter ons gaan komen merkelijk doen verbeteren.
2)Het bouwen van allerlei infrastructuur was ooit slavenwerk.
Met de moderne machines (we zijn reeds zover dat machines andere machines kunnen produceren) is het bouwen van alerlei infrasructuur nog net geen kinderspel geworden.