Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Waarom nieuwe bouwen ???
Er staat toch genoeg dat gebruikt kan worden ???
Integendeel , er zullen veel gebouwen nutteloos geworden zijn door de verminderde bevolking , steden zullen vol staan mer krotten en ruines omdat er gewoon geen mensen zijn om er in te wonen ...
|
Klopt, maar mijn antwoord had betrekking op een vraag van Circe zij vroeg hetvolgende
Citaat:
2)Heeft Satiper er al eens bij stilgestaan WIE zijn ondergrondse schuilplaatsen, de klinieken, en zo moeten gaan bouwen? en op welke manier ze de grondstoffen gaan aanbrengen?
|
Het ging dus niet zozeer om gewone gebouwen als wel over superveilige sites waar de kennis verzameld en bewaard zou kunnen worden.
Kwestie van niet telkens van nul te moeten herbeginnen als er weer eens een catastrofe plaatsvind.
Citaat:
Verder zullen ze wel zo slim zijn om te verhuizen naar meer leefbare plekken , een soort vergevorderde stadsvlucht als het ware ...
De belangrijkste infrastructuur zal dan de landbouw (voedsel) en de logistieke centra (havens???) worden ...
Neem een stad als Antwerpen , decimeer de bevolking en bekijk hoeveel huizen er gaan leegstaan ... En vooral , van wie gaan die huizen zijn ???
|
Zoals gezegd aan huizen geen gebrek dan, er zal zich ongetwijfeld een herschikking voordoen, afhankelijk van de aard en impact van hetgeen vooraf gaat.
Ik vermoed dat sommige steden volledig verlaten zullen worden.
Anderen zullen floreren.
Ik vermoed en verwacht ook een terugkeer naar kleinere leefgemeenschappen waar men terug nauwer in harmonie met de natuur zal gaan samenleven.
Citaat:
Dan heb je een paar eeuwen nodig om er een effect aan te hebben ...
|
Het kan vrij snel gaan hoor, afhankelijk van de bereidheid tot geboortebeperking uiteraard.
Als men overal het chinese 1kind/koppel zou naleven, zou je na 1 generatie reeds op een halvering zitten, na twee generaties zou je in zo'n geval reeds tussen het miljard en de 2 miljard zitten.
Toch een ongelofelijke afname op zeer korte tijd niet?
Citaat:
Trouwens , 't lijkt me dat er zowieso door de natuur (of zijn het labo's) een aktie tegen de mensheid bezig is ... Hoeveel virussen duiken er tegenwoordig op ? En 't zijn dan niet eens van de minste , denk maar aan het ebolageval in Nederland enkele weken terug , stel je maar eens voor hoe snel de bevolking van een grote stad gedecimeerd wordt.
En net die plaatsen zijn voor een epidemie de gevaarlijkste plekken , teveel mensen op een te kleine plaats...
|
Dat is idd één van de vele nadelen van overbevolking. Als een ramp toeslaat is de impact onvoorstelbaar.