Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2008, 01:29   #61
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
't Is in beide gevallen een hypocriete bedoeling. Kinderen moeten niet als wapen gebruikt worden in politieke spelletjes van volwassenen. En trouwens, ik zou het willen omkeren: de kinderen moeten niet de taal van de speelpleinwerking kennen, de speelpleinwerking zou gewoon de taal van de kinderen moeten kennen (uiteraard beperkt tot de officiële talen van ons land)...
Sorry, maar die infantiele politieke spelletjes zie ik meer langs Franstalige dan langs Nederlandstalige kant !: 1. de speelpleinwerking in Brussel ( SLW ), 2. het zogezegde gebrek aan tweetaligen in Brussel, 3. Het geval van de Franstalige stoorzenders ( zie N-VA website ) , de hetze tegen Liedekerke, terwijl SLW net hetzelfde Veiligheidsargument gebruikt als Liedekerke. De Franstaligen negeren het tweetalig karakter van Brussel, en het eentalig karakter van Liedekerke. Als je weet dat Maingain het liefst aansluit bij Frankrijk, dan zie ik niet in bij wie je de meeste liefde voor België gaat vinden ? OOK hierin vergist het Koningshuis zich, daar zij denken: "Franstalig is Belgisch".
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden