[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
... euh, mag ik even ?
Wie zegt dat een meerderheid van de Vlamingen voor een onafhankelijk Vlaanderen zou zijn? Zouden we dat in een eerste fase niet eens aan de Vlaamse bevolking zelf vragen? Ge weet wel, een referendum... Bij mijn weten vertegenwoordigen de Vlaams-Nationale partijen nog altijd geen absolute meerderheid van de Vlamingen.
|
Leg me dan maar eens uit waarom referenda beloofd worden maar geruisloos in de vergetelheid verdwijnen eens de belovende partij door de kiezer aan de macht wordt geholpen.
Citaat:
Oh ja, dat "particratie" -gedoe mag je voor mijn part ook achterwege laten hoor; is gewoon inherent aan de pogingen tot democratie die we in de Westerse wereld reeds hebben ondernomen. Jeeez, daar waren we twintig jaar geleden ook al oeverloos over aan het lullen aan de unief.
|
Bekijk ook eens de pogingen die door Zwitserland worden ondernomen om tot échte democratie te komen.
Waarom is dat hier in de verste verte niet mogelijk?
Zou dat niet voor een stuk kunnen liggen aan degenen die twintig jaar geleden al oeverloos lulden over de particratie,
maar die vandaag, hoogverheven als ze zich voelen boven het domme klootjesvolk dat NIET aan de unief studeerde, geen enkel probleem meer hebben met de steeds erger wordende particratie?