Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco
Wel, laat het me dan zo stellen. Iemand is niet tevreden met zijn bruine ogen. Hij heeft liever blauwe.
Wat nu? Me dunkt is de wijzigingsmogelijkheid geen grond om de vergelijking die ik maakte de grond in te boren.
Of nog anders gesteld. Stel dat men op zekere dag het gen dat verantwoordelijik is voor de seksuele geaardheid zodanig kan manipuleren dat iemand zijn homoseksuele geaardheid verliest en hetero wordt?
Borstjes te klein? Heel eenvoudig, dan loop je toch eventjes langs bij de plastische chirurg.
Homo? Heel eenvoudig, dan laat je je gewoon toch genetisch manipuleren?
Absurde redenering? Jazeker, want het is niet anders dan de lijn achter jouw redenering eventjes doortrekken.
Ergo: het kunnen wijzigen van uiterlijke kenmerken in tegenstelling tot het (nog) niet kunnen wijzigen van de seksuele geaardheid is in deze discussie totaal niet terzake. Dus heb je mijn vergelijking nog steeds niet op losse schroeven gezet.
Nieuwe poging?
|
Ik denk dat je nog eens moet nakijken hoe genetische manipulatie precies in zijn werk gaat, beste, want uit het bovenstaande blijkt dat je daar geen benul van hebt. Genen pas je niet aan door eventjes bij de dokter langs te lopen. Voor iemand die liever blauwe ogen heeft dan bruine, bestaat er al lang een oplossing: lenzen. Je vergelijking slaat nog steeds nergens op. Maar ik apprecieer deze leuke poging wel.