Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2008, 17:23   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De zoveelste spectaculaire doorbraak.

Laat die mannen van MIT maar eerst rustig hun katalysator vinden, en dan zien of de zaak commercieel haalbaar is.

Dat zonne-energie in al zijn vormen (wind, biomassa, waterkracht, etc...) de toekomst is, lijkt me nogal wiedes. Zonne-energie was trouwens ook het verleden: alle fossiele brandstoffen zijn in biomassa opgeslagen zonne-energie.

Het gaat er dus om die zonne-energie op een propere en competitieve manier te capteren en te gebruiken.

Het MIT onderzoek is slechts één van de vele "spectaculaire" doorbraken. Er zijn wekelijks van dat soort doorbraken. Het komt echter allemaal aan op de economische parameters: is de technologie goedkoop en schaalbaar genoeg?

Economisch is idd altijd het belangrijkste vlak. Dat is zo voor alle producten die op de markt zijn. Maar net omdat de olie zijn laatste jaren ingaat op tranportgebied zijn het net zulke producten die economisch, zeer grote kansen maken door de mogelijkheid voor massaproductie doordat nu net de grootste aandeelhouder een vervanger moet krijgen.

Geef mij eens wat linken naar deze wekelijkse evengrote doorbraken...
illwill is offline   Met citaat antwoorden