Adoptie van abortus-kinderen
Ik ben steeds voorstander geweest van het opgeven voor adoptie van baby's die normaal gezien geaborteerd zouden worden en wel om de volgende redenen:
-Vele moeders die abortus willen plegen, beslissen te overhaast en impulsief aangezien ze maar een korte bedenktijd hebben. Later krijgen dezen wel eens spijt van hun beslissing. Als ze tot een week na de geboorte kunnen kiezen of ze het kind al dan niet willen houden, zal er intussen reeds een moeder-kind relatie onstaan zijn en nemen deze alsnog hun verantwoordelijkheid als ouder op.
-Als ze dan toch beslissen om het kind niet te houden, kan het worden afgestaan ter adoptie. Deze adoptiekinderen moeten vanzelfsprekend voorrang krijgen op buitenlandse adoptiekinderen die dikwijls (al dan niet tegen hun zin) worden weggerukt van hun eigen land en volk.
-Ook in het kader van de vergrijzing is het beter dat abortus op deze manier een halt wordt toegeroepen.
Ik kan er in ieder geval geen tegenargumenten voor vinden, het lijkt me een win-win-situatie. Wat vinden jullie?